tirsdag den 29. maj 2012

Syrenbakken Del 1

Græsstykket foran Syrenbakken er afgået ved døden. Min mand har været i gang med at fræse og det skal lige have et par gange før jeg kan komme til at indrette rummet. 

Jeg forestiller mig at det skal have mange træer, da jeg synes jeg mangler skygge i den del af haven, plus det vil give noget læ til den resterende del og gemme taget på huset. Indtil videre forestiller jeg mig et symetrisk rum. Der er lavet lidt skitser, men det skråner lidt, så det kan være at jeg "ser" noget helt andet når jeg først får målt op og flyttet jord.

Men I får lidt billeder, så I kan følge forvandlingen hen over sommeren. 

Her ser I hvordan der så ud først i Maj. Der er indgang fra Havevejen og som I kan se skråner det lidt. Til højre ligger Syrenbakken.

Rummet set fra Vest. Bedet ude til højre bliver lagt til rummet. Billedet her er også fra starten af Maj.

Med græs....

Uden græs... og sol, så det ser selvfølgelig knap så indbydende ud ;o)
Glæder mig til at vise Del 2 og gerne snart :O)


17 kommentarer:

  1. Det bliver spændende at se, hvad det skal ske med jordstykket - altså hvad den endelige ender op i.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja ik'? Det fik lige en tur mere med fræser i går, så jeg vil snart ud og måle lidt op :o)

      Slet
  2. det blir' spændende at se slut-resultatet :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kan næsten heller ikke vente :O) Men det bliver lidt bart i år, det tager tid at fylde et helt nyt haverum.

      Slet
  3. Glæder mig til at følge forvandlingen, det skal nok bliv godt!
    Jeg syntes du på din blog har nogle flotte billed collager, vil du oplyse hvilket program du bruger til at sætte dem op med? På forhånd tak -

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg bruger picasa 3, tror det kan downloades gratis hos google :O)

      Slet
    2. Tusind tak for det! Det vil jeg prøve.

      Slet
  4. Det bliver dejligt at få træer på det stykke, det tror jeg I bliver glad for.

    SvarSlet
    Svar
    1. Træer er altid godt, så skal jeg bare finde de rigtige :O)

      Slet
  5. Hej Marlene.
    Jamen er da ikke spor i tvivl om, at det nye område nok skal blive ligeså smuk som alt det andet I har lavet !! Glæder mig til opfølgende billeder henover sommeren ;))

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Lena :O) Du skal nok få billeder ;O)

      Slet
  6. Så har i gang i nye planer - dejligt! Også for os andre, det er altid spændende at følge med og blive inspireret ;)
    God arbejdslyst derude, kan Jesper følge med?? :-)
    Hilsen Susanne

    SvarSlet
    Svar
    1. Haha han prøver :D Nej pjat, han kan heldigvis godt li' at gøre fruen glad ;O)

      Slet
  7. Spændende :-)
    Knus Signe

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeps, altid dejligt med nye bede der skal planlægges :O)

      Slet
  8. Altid spændende med nye planer ;o) rigtig god arbejdslyst glæder mig til at følge det nye projekt ;o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Rart med noget at give sig til ;O)du skal nok få en masse billeder efterhånden som projektet skrider frem :O)

      Slet